مطالب مشاوره وروانشناختی.استادنظری

مطالب مشاوره وروانشناختی.استادنظری
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب مشاوره وروانشناختی و آدرس jnazari.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تعریف فراروان‌شناسی
این پدیده‌ها نوعی فرایند تبادل اطلاعات و انرژی هستند که در حال حاضر با علوم شناخته شده قابل توضیح نیستند. این موارد در شاخه‌ای به نام فراروان‌شناسی مطالعه و بررسی می‌شوند.
بررسی ها و مطالعات علمی وجود چنین نیروئی را در انسان تأیید کرده است لیکن در باره اینکه چه تعدادی واقعاً می توانند از این دقت برخوردار باشند، یا به عبارتی چه افرادی قادر می شوند اشیاء را از فاصله با قدرت روانی و انرژی خود به حرکت در آورند، یافته‌ها بسیار محدود است. بنظر می‌رسد برای این کار نیاز به استعداد و پتانسیل خاصی است که در افراد بسیار نادری وجود دارد. البته می توان با تمریناتی نظیر هیپنوتیزم، یوگا، مدیتیشن و تمرکز روی نیروهای درون این توانایی را تقویت نمود اما اینکه چند نفر موفق به این کار شوند، امکانش محدود است.
باید بگوییم که اجسام فیزیکی از تراکم این انرژی به وجود آمده اند و احساسات و عواطف و سایر تظاهرات روح و روان آدمی از تجلیات رقیق شده ی آن به شمار می آیند. این انرژی قابل دیدن و لمس کردن نیست اما مانند هوایی که تنفس می کنیم ما را در بر گرفته و موجب ایجاد توازن در روح و روان و جسم ما می شود.
این توانایی ها را میتوان در چند زیرشاخه مختلف جای داد:
• تله پاتی) (telepathy یا خواندن افکار دیگران و(telepsyshi)  انتقال فکری به مغز دیگران
• روشن بینی (clairvoyance) که شخصی میتواند از وقایع در حال وقوع یا در آینده آگاهی بیابد.
• تله کینزی (telekinesis) شخص می تواند بدون استفاده از عضلات و اندامها و فقط با تمرکز، بر روی اشیاء تأثیر بگذارد و آنها را به حرکت درآورد یا از حرکت باز دارد.
• پسیکومتری (psychometery) که شخص میتواند از طریق دسترسی به وسایل و اشیاء فرد، اطلاعاتی در مورد او بدهد.
فراروان‌شناسی در واقع یک رشته از روان‌شناسی عمومی  و درباره اعمال و رفتاری است که با قوانین روان‌شناسی روز تطبیق نمی‌کند. فراروان‌شناسی را علم استعدادهای فوق روانی نیز می‌نامند. استعدادهایی که انسان را قادر می‌سازند تا با دنیای اطراف خویش، بدون کمک احساسات و عضلات رابطه برقرار کند. از لحاظ شخص دریافت کننده، اطلاعات از راههای فوق حسی که ادراک فوق حسی (esp) نامیده میشود دریافت می شود. از لحاظ شخص فرستنده این استعداد  با نام تأثیر ذهن بر روی (pk) یا سایکوکنیس شناخته می‌شود. تأثیر ذهن بر ماده به شخص امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از سیستم جنبشی بدن یعنی عضلات و غده های بدنش، بر روی محیط تأثیر بگذارد.
به‌طور خلاصه فراروان‌شناسی شاخه‌ای است که با توانائیهای خارق‌العاده و غیرطبیعی انسانها سر و کار دارد و به دو پرسش می‌خواهد پاسخ دهد:
اینکه آیا آدمیان می‌توانند از راههایی غیر از حواس پنجگانه خود اطلاعاتی به دست آورند؟
آیا می‌توان از طریق ذهن بر رویدادهای طبیعی اثر گذاشت؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, ] [ 23:2 ] [ جعفرنظری ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ استاد جعفر نظری خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Untitled Document دریافت کد حرکت متن